facebook_pixel

Hjälp

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna, information om leverans, byten och returer samt våra allmänna villkor. Hittar du inte den information du söker är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via Webshop@flattered.se. Här får du svar inom 24 timmar, måndag – fredag!

 

FAQ

Hur är ballerinorna i storleken?

Flattered storlekar anges i europeiska mått och är normala i storleken. Intill alla modeller följer en storleksguide som visar måtten på skon, titta gärna där om du är osäker på vad som passar just dig. Ibland kan skon kännas trång till en början, men kommer efter några gångers användning töjas och formas efter foten. Främst töjer sig skon som mest på de ställen där den till en början sitter åt. Även pipingen, då menar vi den övre randen på skon som skosnöret löper i,  blir något mjukare och formad med tiden.

 

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Normal leveranstid från Flattered.se är 1-2 arbetsdagar. I samband med att din order skickas så får du ett mail med din leveransbekräftelse . Har du inte mottagit detta mail inom 3 arbetsdagar skall du kontakta vår kundtjänst: webshop@flattered.se.

 

Är det helt fraktfritt att handla hos Flattered?

Javisst! Vi på Flattered står för frakten både vid din beställning, samt vid eventuella byten och returer inom 14 dagar. Det viktigaste för oss är att du hittar rätt storlek och blir nöjd.

 

Hur går jag till väga för att returnera eller byta mina skor?

Vi på Flattered vill självklart att du ska vara nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi alltid gratis frakt vid byte och retur, samt att du har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. När du skickar din skokartong, se till så att du packar kartongen i ett skyddande emballage, fördelaktigt i ytter-emballaget som du fick skolådan i vid din beställning. Vid både retur och byten använder du retursedeln som du fick vid leveransen, samt fraktsedeln som medföljde. Viktigt är att ange ordernummer, kontaktuppgifter samt vilken modell/färg/storlek som du vill byta till. Allt du sedan behöver göra är att lämna in returen till närmsta PostNord ombud om du skickar ett par skor, alternativt Schenker om du skickar fler än ett par.

 

Har ni mottagit min retur?

Vanligtvis tar det ca 5 arbetsdagar innan din retur registreras hos oss. Om du redan betalat för paret du returnerat så kommer en återbetalning att ske till det kontot du betalat med. Om du valt betalningsmetod Faktura och ännu inte betalat, så kommer den att kvitteras så fort vi mottagit din retur. Vid byten så kommer fakturan att redigeras och skickas ut på nytt till dig.

Om det mot all förmodan skulle dröja längre än 5 dagar, om fakturan är nära att förfalla eller om du har någon fundering kring din retur/byte så är du varmt välkommen att kontakta oss hos webshop@flattered.se. Om du vet med dig att du returnerat din vara inom 14 dagar, men ändå fått en påminnelsefaktura av Klarna kan du bortse från denna. Vi justerar din faktura i Klarna så fort vi fått in dina skor och då tas också eventuella påminnelseavgifter bort.

 

Jag har mottagit en defekt vara, hur går jag till väga?

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar om varan är skadad vid leverans. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer, men för att vi ska kunna göra det behöver du själv maila webshop@flattered.se och uppge vad som är fel, samt ordernummer. När du returnerar din vara måste du kort skriva att det är en reklamation och varför, använd då fältet “Vid övrigt skriv här:” på retursedeln som kommer bifogat vid din beställning.

 

Språk:
Leverera till:
Updating…
  • Du har inga produkter i varukorgen.